Hoe een PAB te starten en te besteden?

Je leert er alles over tijdens het gratis webinar over het Persoonlijke-Assistentie Budget 

Je hebt een persoonlijke-assistentie budget gekregen: Wat moet je nu allemaal regelen om het te starten en goed te besteden?

Een persoonlijke-assistentie budget (PAB) is een zorgbudget waarmee je assistentie kunt organiseren en betalen voor minderjarige personen met een handicap. Je kunt er bijvoorbeeld een assistent mee aanwerven die helpt bij de dagelijkse verzorging van je kind met een (verstandelijke) handicap. Dat kan hulp zijn van eigen familie, vrijwilligers, individuele begeleiders of hulpverleners.

Eenmaal je het budget in handen hebt gekregen, heb je vier maanden de tijd om het op te starten. Dit is niet altijd makkelijk, want hoe doe je dat eigenlijk? Welke praktische zaken moet je regelen? Welke assistentie kun je inschakelen? Hoe maak je van je ondersteuningsplan een bestedingsplan? Bijstandsorganisatie Zoom legt het je haarfijn uit in dit webinar (een online informatiebijeenkomst).

Het webinar is gratis te volgen, inschrijven is wel noodzakelijk om de link toegestuurd te krijgen.

Aanmelden

Sorry, de aanmeldperiode is voorbij.

Schrijf je in op onze nieuwsbrief

STAN informeert je snel en helder over verstandelijke handicap, veranderingen in het beleid en activiteiten in Vlaanderen. Wil je graag op de hoogte blijven? Schrijf je dan meteen in voor onze nieuwsbrief.